Stwórz swoją oazę spokoju: wygodna organizacja łazienki

Marzy Ci się relaksująca kąpiel, ale co rusz strącasz puste opakowanie szamponu? Spieszysz się do pracy, a cenne minuty tracisz na rozplątywaniu kabla od suszarki? A może chcesz w spokoju pomalować paznokcie, ale wizja szukania w przepełnionej szufladzie jednego, wymarzonego koloru lakieru skutecznie Cię zniechęca? Poznaj nasze sprawdzone sposoby na organizację łazienki i odzyskaj nad nią kontrolę.

Większość z nas stara się dbać o przestrzeń w kuchni, sypialni czy pokoju dziecięcym. Regularnie przeglądamy też szafy, a nasze biurka czasem mogłyby służyć za wzór porządku. Wiele osób ma jednak problem z organizacją łazienki. Niewielka przestrzeń, ciągła wilgoć, współdzielenie szuflad i szafek z innymi domownikami, do tego pranie, które zazwyczaj ma miejsce w łazience – i przepis na chaos gotowy.

Oczywiście wiesz, że należy regularnie czyścić deskę klozetową, prysznic, czy dezynfekować zlew, ale to tylko połowa sukcesu. Mało kto może pochwalić się idealnym porządkiem wśród szamponów, spinek do włosów, środków czyszczących i kosmetyków. Ilość zadań, jaka stoi przed Tobą, gdy myślisz o organizacji łazienki może przytłaczać – ale tak, jak zawsze, kluczem jest po prostu dobry plan. Gwarantujemy, że nawet nad najmniejszą łazienką można odzyskać upragnioną kontrolę!

Pozbądź się niepotrzebnych produktów

Najczęstszym błędem, jaki popełnia się przy organizacji łazienki, jest pozwalanie na to, by produkty i przedmioty starzały się w niej w nieskończoność.

  • Jeżeli masz balsam do ciała, którego zapach Cię irytuje i nie używasz go od wielu tygodni, oddaj go przyjaciółce lub siostrze, zamiast upychać go w szufladzie. 
  • Jeśli masz kilka klamerek do włosów, ale wiesz, że używasz tylko dwóch, bo pozostałe wyrywają Ci włosy lub są za duże – nie trzymaj ich wszystkich w łazience. 
  • Lakiery do paznokci, które są już za gęste, albo kosmetyki, których termin ważności minął? Pozbądź się ich bez skrupułów. 
  • Pamiętaj, że na kosmetykach znajdziesz oznaczenie mówiące o tym, jak długo po otwarciu mogą być wykorzystane. Producenci kosmetyków w Unii Europejskiej zobowiązani są do umieszczenia na opakowaniu oznaczenia PAO (Period of Time after Opening, czyli termin przydatności do użycia po otwarciu) lub exp. (Expiration day – data przydatności). Oznaczenie PAO przedstawia uchylony słoiczek z napisaną na nim cyfrą, symbolizującą ilość miesięcy lub lat, na przykład 3M lub 1Y

Może zaskoczyć Cię to, jak dużo miejsca zrobiło się w łazience, gdy zostały w niej tylko produkty i przedmioty, których faktycznie używasz!

Zwróć uwagę na przyzwyczajenia

Łazienka jest jednym z tych pomieszczeń, w których sami, intuicyjnie decydujemy o tym, gdzie powinny znajdować się miejsca na dane produkty. Niestety, często nie współgrają one z tym, gdzie ich przechowywanie było zaplanowane.

Jak to wygląda w praktyce? Jeżeli codziennie rano suszysz i układasz włosy z użyciem tego samego sprayu do włosów, tej samej szczotki, lakieru do włosów i olejku, prawdopodobnie w pośpiechu rzucasz je zawsze w to samo, jedno miejsce, nawet jeżeli wiesz, że szczotka powinna znajdować się w szufladzie po drugiej stronie łazienki.

To podobna sytuacja do tego, jak po powrocie do domu po całym dniu pracy chętnie rzucasz klucze, okulary, kluczyki do samochodu i portfel w jedno miejsce – i wtedy my zachęcamy do postawienia w tym miejscu pojemnika, tworząc przestrzeń na te przedmioty.

Warto przyjrzeć się swoim przyzwyczajeniom i temu, gdzie instynktownie odkładasz produkty, których używasz. To właśnie w tych miejscach warto zagospodarować przestrzeń. Wystarczy, że na blacie obok gniazdka, przy którym suszysz włosy, postawisz pojemnik do przechowywania a przedmioty, które używasz codziennie zawsze będą na swoim miejscu, a Ty unikniesz szukania ich po całej łazience w różnych szafkach.

Grupuj produkty według tego, jak ich używasz

Pamiętaj o tym, by kosmetyki i przedmioty w łazience grupować i układać nie tylko według ich przeznaczenia, ale też według tego, jak je stosujesz. Świetnym przykładem mogą być środki czyszczące. Zamiast trzymać je wszystkie w jednej szafce, zastanów się w jakiej kolejności i w jakich zestawach ich używasz. Jeżeli wiesz, że zawsze najpierw myjesz lustra, potem przecierasz blaty, dezynfekujesz toaletę i na koniec czyścisz podłogę w łazience – zestaw produktów powinnaś trzymać razem i w takiej właśnie kolejności je ustawić.

Innym przykładem może być pielęgnacja skóry. Jeśli masz wypracowaną codzienną rutynę, na którą składa się płyn do demakijażu, żel do mycia, krem pod oczy, serum i krem do twarzy – trzymaj te kosmetyki razem, w niewielkim pojemniku. Niech nie mieszają się z maskami, których używasz raz na tydzień lub peelingami lub olejkami, po które nie sięgasz tak często.

Porady na koniec

  • Jeżeli są kosmetyki i produkty, których używasz rzadko, trzymaj je w jednym, zorganizowanym pojemniku. Nie będą stały Ci na drodze do poszukiwania tych częściej używanych, a przy tym będziesz pamiętać o tym, gdzie są, gdy będziesz ich szukać. 
  • Jeżeli współdzielisz łazienkę z innymi domownikami, niech każdy z nich samodzielnie zdecyduje co wyrzucić, a z czego korzysta najczęściej. Następnie stwórzcie wydzielone sekcje, w których każdy będzie trzymał swoje produkty – dzięki temu nie będziecie musieli szukać wśród czterech szamponów swojego własnego. 
  • Jeśli używasz kosmetyków kolorowych, zbuduj kosmetyczkę, w której będą znajdowały się te produkty, których używasz codziennie. Będziesz sięgać po nią rano i mieć pewność, że znajduje się w niej wszystko, czego potrzebujesz. Kilkanaście kolorów szminki, wielobarwne tusze, brokat i sztuczne rzęsy, których używasz kilka razy do roku, zbierz w jedno miejsce i odstaw gdzieś dalej. 
  • Zainwestuj we wkłady do szuflad, dzięki którym stworzysz sekcje i będziesz lepiej uporządkować kosmetyki, produkty i przedmioty codziennego użytku. Przykładem może być SimpleStore Insert, dzięki któremu każda szminka, odżywka i szczotka będzie miała swoje miejsce i na pierwszy rzut oka po otwarciu szuflady będziesz wiedzieć, co w niej jest.

Nawet jeżeli wizja uporządkowania łazienki wydaje się być dużym wyzwaniem – pamiętaj, że każdy krok przybliża Cię do większej ilości czasu wolnego i mniejszej ilości nerwów!

sprawdź także:

_orplast-svg

Manufactured by Orplast
Marynarki Polskiej 73a
80-557 Gdańsk, Polska

tel.: +48 58 342 24 22
e-mail: sales@orplast.pl